Terenówką przejechał już dwie Ameryki. Uczestniczył w trekkingu w Himalajach na specjalnie zaprojektowanym łaziku. Był na Spitsbergenie. Michał Woroch, fotograf i podróżnik, który przełamuje bariery i pokazuje, że podróżowanie na wózku jest możliwe, rozpoczął niesamowitą wyprawę do Australii, a Tarczyński wspiera go w tym marzeniu jako sponsor.
Plan Michała Worocha zakłada pokonanie 15 tysięcy kilometrów i 3 kontynentów w 6 miesięcy. Celem „Możesz. Wyprawy o tym, że bariery są w głowie”, w której towarzyszyć będzie mu Kuba Kujawski (grotołaz i wspinacz mający na swoim koncie udział w wyprawie nurkowej do najgłębszej jaskini świata – Voronya Krubera), jest Australia. – Nasza podróż ma motywować i pokazywać, że bariery są tak naprawdę tylko w głowie. Zamierzamy wykorzystać ten czas, poznając nowych ludzi i wrócić bogatsi o nowe historie – mówi Michał Woroch.
Wyprawa rozpoczęła się w Poznaniu. Wheelchairtrip zakłada przejazd terenówką z Polski przez Turcję, Iran, Afganistan, Pakistan, Indie, Chiny, Tybet, Malezję i Indonezję aż do Australii. Samochód Michała jest dopasowany do potrzeb kierowców z niepełnosprawnością, ma windy, miejsce do spania, a jego właściciel przed australijską wyprawą dokonał w nim dodatkowo jeszcze kilku przeróbek, wyposażając go m.in. w dodatkowe źródła prądu. Czas wyprawy Michała i Kuby to dokładnie sześć miesięcy. Do połowy kwietnia podróżnicy muszą wrócić do Polski z uwagi na harmonogram leczenia Michała oraz budżet wyprawy.
Przygotowania do podróży na Antypody trwały rok – podróżnicy musieli zaplanować trasę, uzyskać wizy, a także zebrać fundusze. Jednym ze sponsorów wyprawy została właśnie firma Tarczyński, która przekazała 50 tys. zł na Wheelchairtrip. Logo Tarczyński znajdzie się m.in. na kultowym Land Rover Defender Michała, którym w 2018 roku przemierzył wraz ze współtowarzyszem podróży 65 tys. kilometrów z Ziemi Ognistej na Alaskę, a stamtąd jeszcze do Nowego Jorku.
– Wspieramy wszystkich, którzy podążają za swoją pasją, przełamują bariery i pokazują, że móc to po prostu chcieć. Michał to człowiek o niesamowitej sile i pięknej pasji, którą dzieli się z innymi. Z niecierpliwością czekamy na start wyprawy i będziemy kibicować podróżnikom przez całą ich podróż – mówi Dawid Tarczyński, członek zarządu firmy Tarczyński.
Tegoroczna wyprawa do Australii zyskała patronat medialny National Geographic. Poprzednią, przez dwie Ameryki, Michał opisał w książce „Krok po kroku. 371 dni z Ziemi Ognistej na Alaskę”. Relacje i zdjęcia z jego podróży ukazały się w polskiej oraz zagranicznej prasie: National Geographic, Adventure Journal, Explorersweb, Traveler, Podróże, Globetrotter, Zwierciadło i Duży Format. Michał jest też laureatem wielu nagród, w tym m.in. nagrody Kolosy 2019 w kategorii Wyczyn Roku przyznawanej przez Kapitułę Kolosów oraz Travelery National Geographic 2018 w kategorii Podróż Roku.